۱۳۹۱ مهر ۱۲, چهارشنبه

بنیانگذار موج سبز: مهدی و فائزه هاشمی در زمره زندانیان سیاسی قرار دارند و باید هر چه زودتر آزاد شوند




امیرحسین جهانشاهی، بنیانگذار سازمان سیاسی موج سبز با اعلام اینکه «موج سبزِ مردم ایران در مخالفت با نقض حقوق بشر، خودى و غیرخودى جدا نمى کند»، بازداشت مهدی و فائزه هاشمی را یک اقدام سیاسی و در راستای تدابیر نظام حاکم به منظور آماده سازی جو و شرایط برگزاری انتخابات پیش روى ریاست جمهوری ارزیابى کرده و متذکر شده تنها با سقوط این حکومت است که «زندان سیاسی» و «زندانی سیاسی» از زندگی مردم برچیده میشود.
متن کامل این پیام به شرح زیر است:
این روزها دامنه ى نقض حقوق بشر و محدود کردن آزادى هاى سیاسى از منتقدانِ خارج از حکومت هم فراتر رفته و نوبت به خانواده هاى مسئولان نظام رسیده است. منابع خبرى گزارش داده اند که خانم فائزه هاشمى رفسنجانى از فعالان سیاسى و مطبوعاتى و سپس برادرش آقاى مهدى هاشمى رفسنجانى به اتهام ایستادن در کنار مردم معترض در سال ٨٨ به زندان رفته اند.
امروز،‌ در اثر سیاست های تحریک آمیز و جنگ طلبانه حاکمان فعلی کشورمان، میهن ما در شرایط بحرانی و متشنجی است که طعمه تحریم های گسترده بین المللی است که نهایتاً ما را هر روز بیشتر بسوی جنگی خانمانسوز می کشاند. در چنین شرایطی، بازداشت هاى اخیر مى تواند تدابیری به منظور آماده سازی جو و شرایط برگزاری انتخابات پیش روى ریاست جمهوری در خرداد ۱۳۹۲ ارزیابى شود.
اکنون وقت آن است تاکید و یادآورى شود که موج سبزِ مردم ایران در مخالفت با نقض حقوق بشر، خودى و غیرخودى جدا نمى کند و از نظر سیاسى هم هر کس را با هر گذشته اى اگر در کنار مردم قرار بگیرد و به تغییر وضع موجود کمک کند جزئى از خانواده بزرگ مردم ایران مى شناسد و وظیفه خود مى داند که صداى دادخواهى اش را به جامعه بین المللى برساند.
از آنجا که علل بازداشت مهدی و فائزه هاشمی صرفا به دلایل سیاسی بوده، تردیدی نیست که آنها نیز امروز در زمره زندانیان سیاسی قرار دارند و باید هر چه زودتر آزاد شوند؛ خواسته اى که درباره دیگر زندانیان سیاسى و مطبوعاتى مانند مصطفی تاج زاده و احمد زیدآبادی و هزاران زندانی گمنام دیگر نیز تکرار و تأکید شده است.
ضمن آرزوی شکیبایی براى یکایک زندانیان و خانواده هاى سربلندشان، متذکر می‌شوم تنها با سقوط این حکومت است که «زندان سیاسی» و «زندانی سیاسی»، دیگر محلی در زندگی روزمره ایرانیان نخواهد داشت.
امیرحسین جهانشاهی
پنجشنبه ۶ مهر ۱۳۹۱

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر